Wykład wprowadzający
„Neurologiczny rozwój kompetencji, czyli od nieznośnego nastolatka po szefa, który wie lepiej”
Prelegent: dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ
10:45 - 12:00
Sesja I: Kompetencje niezbędne do wykonywania zawodów związanych z rachunkowością
Perspektywa regulatora, system kształcenia zintegrowanego, regulacja v. deregulacja, zawód biegłego rewidenta.
Czy można określić zamknięty zbiór kompetencji, które powinny posiadać osoby zajmujące się rachunkowością w praktyce? Jakie są te kompetencje?
Czy absolwent studiów o kierunku związanym z rachunkowością powinien być całkowicie przygotowany do zadań wykonywanych w ramach pracy zawodowej w rachunkowości?
Jakie kompetencje powinien posiadać absolwent studiów kierunku związanego z rachunkowością? Czy można określić zakres, w jakim kompetencje te powinny być rozwinięte u absolwenta wchodzącego na rynek pracy? W jakim zakresie kompetencje te powinny być rozwijane w toku pracy zawodowej i doszkalania po zakończeniu studiów?
Czy obserwujecie Państwo deficyty w zakresie kompetencji niezbędnych do pracy w rachunkowości? Jakie są Państwa zdaniem główne przyczyny tych deficytów?
Uczestnicy:
Katarzyna Gierczak, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, doktorantka w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
dr hab. Stanisław Hońko, prof. US, Wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
Agnieszka Maleszewska, EY, Partner
Katarzyna Podgórna, PWC, Partner
Agnieszka Stachniak, Ministerstwo Finansów, Zastępca Dyrektora, Departament Efektywności Wydatków Publicznych i Rachunkowości
Monika Warmbier, KPMG, Partner
Katarzyna Zasada-Jamróz, EY, Senior Manager
Moderatorzy:
dr Katarzyna Kobiela-Pionnier, SGH
dr Michał Kaczmarski, SGH
12:00 - 12:45
Przerwa kawowa
12:45 - 14:00
Sesja II: Proces zdobywania kompetencji niezbędnych do wykonywania zawodów związanych z rachunkowością
Proces opracowywania programu – w jaki sposób można polepszyć współpracę w zakresie procesu opracowywania programu nauczania?
Proces realizacji programu - w jaki sposób można polepszyć współpracę w zakresie procesu realizacji programu nauczania?
Proces weryfikacji uzyskanych kompetencji - w jaki sposób można polepszyć współpracę w zakresie weryfikacji kompetencji zdobytych przez studentów?
Uczestnicy:
dr Teresa Cebrowska, Wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
Barbara Misterska-Dragan, Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Julia Krajewska, Manager, Talent Team Poland, Deloitte
Anna Stępnicka, Infosys BPM Poland / CIMA
Jakub Wojnarowski, Dyrektor Zarządzający ACCA Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie
Magdalena Oleksiuk, Dyrektor Zarządzająca EY Academy of Business
Anetta Krukowska, Trener, EY Academy of Business
Moderatorzy:
dr Michał Kaczmarski, SGH
dr Katarzyna Kobiela-Pionnier, SGH
14:00 - 14:15
Przerwa kawowa
14:15 - 14:30
Podsumowanie konferencji, rekomendacje dla nauki i praktyki – zakończenie konferencji
Patroni, Sponsorzy i Partnerzy 7 Forum Rachunkowości w SGH